Пенсионирането на 32 серия

Можете да обсъждате всичко за реалния подвижен състав и обекти

Модератор: DANI

Re: Пенсионирането на 32 серия

Мнениеот cronos » 10 Фев 2016, 09:23

ivan4 написа:Пак грешиш, първият и последният са командни вагони т.е. там е кабината. Тягата идва от МОТОРвагоните (втори и трети), където са и пантографите и откъдето се чува бръмченето. Колкото до „сглобяването“, мотрисите са със сцепка и затова рядко ги декуплират, но принципно това е възможно и в Русия и страните от бившия СССР се движат подобни електрички с по 3, 5, 10 и т.н. вагона. ;)

Това твърдение е почти изцяло грешно.Вярно е само, че в страните от бившия СССР има подобни ЕМВ с различен брой вагони и че вагоните им са с автосцепка.
Тяговите двигатели на ЕМВ 32/33 са в първия и последния вагон - във вагоните, които наричаш "командни".Всъщност според железничарската терминология тези вагони се наричат "тракционни".А втори и трети вагон се наричат "прикачни".Там са пантографите, ГВП и спомагателните машини (например компресорите).ЕМВ 32/33 се декуплира само при ремонт и бройката на вагоните не може да се променя като просто се набутат още примерно 2-3 вагона като на обикновен влак.Затова в "доброто старо време", когато имаше повече пътници закачваха по две и по три мотриси (във фейса имаше снимка на влак с три ЕМВ 32 в Искърското дефиле, довечера ще се опитам да я намеря), но никога в състава на един ЕМВ 32/33 не е имало (и не може да има) повече или по-малко от два тракционни и два прикачни (общо четири) вагона.

https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0 ... %8F_32.000

ПП. Що се отнася до "бръмченето" - ако стоиш на перона когато мотрисата потегля, ще чуеш много ясно, че звука от тяговите двигатели и редукторите идва от талигите на тракционните вагони - тоест крайните вагони.Когато мотрисата е спряла звук от тягови двигатели и редуктори не може да има - предполагам, че е ясно защо.Откъм прикачните вагони се чува звука на трансформатора, на компресорите и евентуално на ГВП-то.За да се чуват тези звуци е достатъчно само да е вдигнат някой пантограф.

ППП. По принцип автосцепката е измислена да улеснява куплирането/декуплирането при маневри, така че да се твърди, че ЕМВ се декуплират рядко, защото са с автосцепка просто не бива.
Чукча писатель, чукча не читатель..
Луд умора нема, само се поти..
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Ат. Буров
Аватар
cronos
Глобален модератор
 
Мнения: 1756
Регистриран на: 25 Яну 2010, 12:07
Местоположение: София

Re: Пенсионирането на 32 серия

Мнениеот nikito » 10 Фев 2016, 12:17

ivan4 написа:Пак грешиш, първият и последният са командни вагони т.е. там е кабината. Тягата идва от МОТОРвагоните (втори и трети), където са и пантографите и откъдето се чува бръмченето. Колкото до „сглобяването“, мотрисите са със сцепка и затова рядко ги декуплират, но принципно това е възможно и в Русия и страните от бившия СССР се движат подобни електрички с по 3, 5, 10 и т.н. вагона. ;)

Това важи в общия случай за руските мотриси, но не и за ЕМВ32. При другите руски мотриси може да има мотриса и 5, може и с 11 вагона, но там вече тягата идва от моторните вагони и затова може да се прикачат още вагони, като се увеличава броя на моторните, и така, реално почти няма разлика в управлението дали ще е 5-6 или 10-11 вагона. Но при 32, както каза cronos и аз ,тягата идва от първия и последния, затова там няма как да се прикачат още вагони в средата, защото мотрисата много ще се натовари, и тягата ще е много по-малка, а и двата прикачни вагона, доколкото съм чувал, не са и съвсем еднакви. ;)

ivan4 написа:Причината е друга. Спрени са поради това, че мотрисите са превишили лимита изминати километри СЛЕД последния ремонт (и то с хиляди километри), и е опасно да превозват пътници, понеже никой не знае какво може да се случи.
Колкото до серия 33 - там причината пък е още по-различна: серия 33 са правени по поръчка на ЮЖ (Югославски железници), но БДЖ поръчва няколко и от тях. Оказва се, че на 33 не им понасят добре нашите пътища, и обратно - на 32 не им понасят пътищата в Сърбия, Македония и Черна гора. Затова те отдавна нямат 32-ки, а ние също вече нямаме 33-ки ;)

Ами точно това е причината, както казах и аз..............да, това за превишените изминати километри след ремонтите е вярно.............добре, хубаво, ама това е защото тук, в повечето случаи, ремонт се прави след като се повреди нещо, именно това е причината за всичко, защото ако имаше качествена поддръжка и чести ремонти и прегледи, нямаше да са спрени, независимо от изминатите километри. В много държави има мотриси на годините на ЕМВ32, например в Русия, да може да не са на 40г, а на 30, но там преди всяко излизане от депото се правят обстойни прегледи и това е причината, поради която все още вървят. ;)
А и за 33та серия, не съм много убеден че са спрени заради това, че не им понасят нашите линии, в последните години имаше 3-4, може и повече да са били, и знам че са спрени, защото не са имали части да ги оправят, а там се оказва доста голяма разликата между тях и 32ра серия и затова не е могло да се ползват повечето части от ЕМВ32, но все пак може да се изкаже и някой по-компетентен по тоя въпрос. ;)
Trainz Bulgaria Team
Аватар
nikito
 
Мнения: 535
Регистриран на: 25 Апр 2014, 15:13
Местоположение: София

Re: Пенсионирането на 32 серия

Мнениеот Markov » 10 Фев 2016, 13:29

БДЖ прави поръчка за допълване на 32-ра серия с по-съвременните 33-та серия, но поради затруднения с плащанията са закупили успешно само 6 мотриси, а останалите от поръчката мотриси, рижкият завод продава на сърбите. Все пак те са конструирани по европейските стандарти и няма да са ефективни, ако ги върнат обратно в бившите съветски републики. По въпроса къде са монтирани тяговите двигатели на руските ЕМВ, ме съмнява командните вагони да нямат задвижване, предвид големите разтояния на рамената, които обслужват, тонажа и габарита на всеки един от вагоните.
Изображение 2ТЭ Луганських медведь ! :балон
Аватар
Markov
 
Мнения: 182
Регистриран на: 22 Мар 2011, 19:55

Re: Пенсионирането на 32 серия

Мнениеот randomguy88 » 10 Фев 2016, 13:40

А това за ускорението дето питах вярно ли е?
Аватар
randomguy88
 
Мнения: 294
Регистриран на: 31 Яну 2016, 11:03
Местоположение: кв. Дивдядово "Шумен"

Re: Пенсионирането на 32 серия

Мнениеот cronos » 12 Фев 2016, 18:22

Кое по-точно?И за коя Шкода 44 става въпрос - тази с истинската кабина, или някоя от другите?

Иначе тия цифри не са особено реални, особено за 32-ката.Най-близо до истината е Шкода 44 с истинската кабина.
Чукча писатель, чукча не читатель..
Луд умора нема, само се поти..
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Ат. Буров
Аватар
cronos
Глобален модератор
 
Мнения: 1756
Регистриран на: 25 Яну 2010, 12:07
Местоположение: София

Re: Пенсионирането на 32 серия

Мнениеот randomguy88 » 12 Фев 2016, 20:48

cronos написа:Кое по-точно?И за коя Шкода 44 става въпрос - тази с истинската кабина, или някоя от другите?

Иначе тия цифри не са особено реални, особено за 32-ката.Най-близо до истината е Шкода 44 с истинската кабина.

44 091

Чакай, нали ЕМВто можело да ускорява до 80 км/ч за 30 секунди, така пишеше за този влак? Поне невремето
Аватар
randomguy88
 
Мнения: 294
Регистриран на: 31 Яну 2016, 11:03
Местоположение: кв. Дивдядово "Шумен"

Re: Пенсионирането на 32 серия

Мнениеот randomguy88 » 12 Фев 2016, 20:51

https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%AD%D0 ... 0%B0%D0%BA)

"Конструктивна скорост — 130km/h, ограничена до 110km/h през 2002 година вследствие напредналата амортизация на подвижния състав. Ускорението от 0 до 80km/h е за около 30 секунди."
Аватар
randomguy88
 
Мнения: 294
Регистриран на: 31 Яну 2016, 11:03
Местоположение: кв. Дивдядово "Шумен"

Re: Пенсионирането на 32 серия

Мнениеот cronos » 12 Фев 2016, 21:17

Това 44-091 не ми говори нищо.Нито имам инсталирани всички локомотиви, нито се интересувам от тези, които не стават за ТС12 SP1.Различавам ги единствено по кабината, защото тези, които са с моята кабина (в това число и за 2009) са с enginespec правен от мен по реалните теглителни характеристики на локомотива.Друг е въпроса доколко енджина на самата игра изчислява правилно и възпроизвежда правилно и реалистично движението.Аз твърдя, че на никой модел не е реалистично, колкото и старателно да е направен enginespec-a.А по отношение на ЕМВ 32 в играта - ами то самото му управление няма нищо общо с реалността, ти времена ми сравняваш......Освен това ако направиш някои проби на трасе с наклони по линията ще се натъкнеш на някои много странни аномалии.Отделно, че при тия твои проби не става ясно с какви вагони си ги правил и дали тези вагони са конфигурирани правилно, защото и те имат нещо като enginespec, който трябва да отразява теглото на вагона и неговото съпротивление при движението му по линията.На нашите модели (както и на повечето други, с изключение на голяма част от руските) това е направено както падне (тоест с дефолтната глупост в играта) и в резултат нито потеглянето, нито спирането имат нещо общо с реалността.

А в реалността - тестовете на полигон са едно, резултатите по реалните линии - нещо малко по-различно.Не е без значение и дали влака е пълен или е празен.То и локомотиви 43/44 конструктивно са за 180 км/ч и на полигон са постигани скорости над 160 км/ч, ама реално са си до 130 и никога не са били за повече.В днешно време серия 43 е до 100 км/ч поради опасност от разпадане по време на движение, същото важи и за някои 44-ки.
Чукча писатель, чукча не читатель..
Луд умора нема, само се поти..
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Ат. Буров
Аватар
cronos
Глобален модератор
 
Мнения: 1756
Регистриран на: 25 Яну 2010, 12:07
Местоположение: София

Re: Пенсионирането на 32 серия

Мнениеот randomguy88 » 12 Фев 2016, 21:26

Като цяло ставаше на въпрос за потегляне от една и съща гара. Много пъти съм пътувал от там с ЕМВ 32 и в последствие с композиция, дърпана от 44ка, и ми направи впечатление, че по-бързо ускори, набра скорост или както там се казва. Мен ми е ясно, че по релсите, където всеки ден се движат не могат да достигнат такива скорости, но четох че ЕМВ ускорява до 80км/ч за около 30 секунди и пак казвам навремето, не сега
Аватар
randomguy88
 
Мнения: 294
Регистриран на: 31 Яну 2016, 11:03
Местоположение: кв. Дивдядово "Шумен"

Re: Пенсионирането на 32 серия

Мнениеот randomguy88 » 12 Фев 2016, 21:31

Аватар
randomguy88
 
Мнения: 294
Регистриран на: 31 Яну 2016, 11:03
Местоположение: кв. Дивдядово "Шумен"

ПредишнаСледваща

Назад към Теми за реалния подвижен състав и обекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта