Релеф и завои

Всичко останало, което не се съдържа в по горните теми, но свързано с Trainz Bulgaria

Релеф и завои

Мнениеот Yordan_Videnov » 09 Дек 2014, 23:47

Здравейте всички!
В саита, в раздел "Помощ" се споменава, че релефа се прави след като се сложат повечето "неща" (обекти, коловози, сигнализация и др.) Искам да питам как се прави това, напр; ако релсите са вдигнати, то трябва да се издълбае пространството около тях, а след това да се използва функцията, която прави повърхността на една височина или дълбочина.

Другият ми въпрос е как се определя колко остър или тъп да е завоя на релсовия път. На око или да си търся транспортира? :D
Аватар
Yordan_Videnov
 
Мнения: 71
Регистриран на: 31 Дек 2013, 22:27
Местоположение: София

Re: Релеф и завои

Мнениеот cronos » 10 Дек 2014, 08:21

Yordan_Videnov написа:Здравейте всички!
В саита, в раздел "Помощ" се споменава, че релефа се прави след като се сложат повечето "неща" (обекти, коловози, сигнализация и др.)

Toва съм го пропуснал, иначе щях да направя твърдението и автора му на пух и прах.

Yordan_Videnov написа: Искам да питам как се прави това, напр; ако релсите са вдигнати, то трябва да се издълбае пространството около тях, а след това да се използва функцията, която прави повърхността на една височина или дълбочина.

Първо се задава наклона на линията, после се оформя релефа около нея, а кой инструмент точно ще се ползва зависи от това, което искаме да постигнем.Основно се използва инструмента за изравняване, сравнително по-рядко се използват инструментите за повдигане и сваляне на терена.

Yordan_Videnov написа:Другият ми въпрос е как се определя колко остър или тъп да е завоя на релсовия път. На око или да си търся транспортира?

На око ще се получи нещо като кадаиф.Транспортир......интересно, как се прави крива с транспортир?Аз поне не знам и ще ми е интересно да науча.За определянето на това "колко остър или тъп да е завоя на релсовия път" се изполлзва едно понятие, наречено радиус на крива.На практика, ако искаш да постигнеш някакъв реализъм този радиус не трябва да е по-малък от 200 метра за нормално междурелсие (на теснолинейката може да е по-малко).Колко точно ще бъде зависи изцяло от това, което искаш да направиш.Ако правиш измислено трасе тогава ти сам си измисляш коя крива с какъв радиус и каква дължина ще бъде.Ако искаш да направиш реално 1:1 радиуса и дължината на кривата се измерват най-лесно и с достатъчна точност в Google earth.
Чукча писатель, чукча не читатель..
Луд умора нема, само се поти..
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Ат. Буров
Аватар
cronos
Глобален модератор
 
Мнения: 1758
Регистриран на: 25 Яну 2010, 12:07
Местоположение: София

Re: Релеф и завои

Мнениеот nikito » 10 Дек 2014, 11:00

Yordan_Videnov написа:В саита, в раздел "Помощ" се споменава, че релефа се прави след като се сложат повечето "неща" (обекти, коловози, сигнализация и др.)


:D :D :D :D :D
Това можеш да го направиш, само ако искаш да си усложниш живота до неузнаваемост. :D И аз съм го пропуснал тоя бисер някъде. Иначе това е пълна глупост. Първо, че ако почнеш релефа след всичко останало, електрификацията ще стане.......нещо страшно, а пък за релсите и обектите да не говорим. :D А ако става въпрос за релеф т.е да слагаш планини някъде в далечината, колкото да запълват пейзажа, тогава може и няма да има фатални последици. Но ако трябва да правиш релеф около линиите и гарите, след като са вече направени, това си е жив мазохизъм. :D
Trainz Bulgaria Team
Аватар
nikito
 
Мнения: 535
Регистриран на: 25 Апр 2014, 15:13
Местоположение: София

Re: Релеф и завои

Мнениеот Yordan_Videnov » 10 Дек 2014, 14:32

Ами... http://trainz-bg.com/index.php?option=c ... 84&lang=bg
А пък това за транспортира си е абсолютна глупост просто точно за това се сетих в момента. Иначе как можем да определим радиус на крива. Да приемем, че тя е някаква част от окръжност или?
Аватар
Yordan_Videnov
 
Мнения: 71
Регистриран на: 31 Дек 2013, 22:27
Местоположение: София

Re: Релеф и завои

Мнениеот rumensoft » 10 Дек 2014, 17:06

nikito написа:
Yordan_Videnov написа:В саита, в раздел "Помощ" се споменава, че релефа се прави след като се сложат повечето "неща" (обекти, коловози, сигнализация и др.)


:D :D :D :D :D
Това можеш да го направиш, само ако искаш да си усложниш живота до неузнаваемост. :D И аз съм го пропуснал тоя бисер някъде. Иначе това е пълна глупост. Първо, че ако почнеш релефа след всичко останало, електрификацията ще стане.......нещо страшно, а пък за релсите и обектите да не говорим. :D А ако става въпрос за релеф т.е да слагаш планини някъде в далечината, колкото да запълват пейзажа, тогава може и няма да има фатални последици. Но ако трябва да правиш релеф около линиите и гарите, след като са вече направени, това си е жив мазохизъм. :D


Ехххх изтървал той.... голям специалист стана, да не чуеш нещо от cronos.

За урока - Да, може да е неверен, но е правен през 2012 и е доста стар, както някои други.
Който иска да направи урок и ще го кача.
Аватар
rumensoft
Site Admin
 
Мнения: 2161
Регистриран на: 24 Сеп 2009, 22:08
Местоположение: гр. София / гр. Плевен

Re: Релеф и завои

Мнениеот sarandi » 10 Дек 2014, 17:39

То по тази логика Ники няма право да пише. Айде да не продължаваме скандалите... :правила :велик Траинз :ад
Аватар
sarandi
 
Мнения: 114
Регистриран на: 18 Юли 2014, 19:43
Местоположение: София

Re: Релеф и завои

Мнениеот nikito » 10 Дек 2014, 18:25

Kакво искаш бе Румене, какво съм написал и какво общо има моето мнение с това на cronos. :разправия
Нямам намерения да влизам в спорове, но извинявай. Това нещо го казвай на тия дето питат едно и сищо по сто пъти (не става въпрос за Yordan Videnov), а не на мен!! :( :разправия

П.П. Какво ти става, какво съм направил пак, та се заяждаш. Стига сме забърквали спорове. И да по натам аз ще направя урок как се работи в режим Surveyor.... ;)

П.П2. И естествено пак аз съм виновен и пак нещо не е така........ :D :D :D :D :D :D :D
Trainz Bulgaria Team
Аватар
nikito
 
Мнения: 535
Регистриран на: 25 Апр 2014, 15:13
Местоположение: София

Re: Релеф и завои

Мнениеот cronos » 10 Дек 2014, 19:50

Урокът не е неверен, а грешно разбран.Там пише
Препоръка - да се започне с равен терен.
което съвсем не значи, че релефа се прави най-накрая.Разбира се, и това може да се коментира, защото има начин в играта да се вкара релефна карта от Google Maps, тогава ще трябва всичко да се слага върху вече готовия релеф.Но когато не разполагаме с тази възможност или искаме да си направим измислено трасе, за което няма да ни трябва готов релеф - тогава наистина е по-добре в самото начало да се започне на равно, а релефа да се оформя в процеса на работа със задаването на наклона на линията.Също така поради най-различни причини е препоръчително (но не и задължително) гарите да се правят на равно, без наклон, дори и когато целта е да се направи реално 1:1 трасе.
Yordan_Videnov написа:....Да приемем, че тя е някаква част от окръжност....

Точно така.
Чукча писатель, чукча не читатель..
Луд умора нема, само се поти..
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Ат. Буров
Аватар
cronos
Глобален модератор
 
Мнения: 1758
Регистриран на: 25 Яну 2010, 12:07
Местоположение: София

Re: Релеф и завои

Мнениеот BDZrailway » 10 Дек 2014, 21:46

Аз ползвам ''FT 10 Deg...'',''FT 15 Deg...'' и ''FT 5 Deg...'' за кривите!Полезни са!
Аватар
BDZrailway
 
Мнения: 436
Регистриран на: 30 Дек 2011, 10:50
Местоположение: Плевен

Re: Релеф и завои

Мнениеот nikito » 11 Дек 2014, 08:58

pipipilota написа:Когато започвате ново трасе, първо сложете релсите и направете гарите, после сложете контактната мрежа и сигнализацията и след като сте готови с това, можете да сложите дърветата, сградите и т.н. Препоръка - да се започне с равен терен.


Да, май наистина е грешно разбран, защото никъде в изброяването не е посочен релефа. По принцип е най-лесно, както каза cronos, да се прави заедно с наклона на линията, защото ако трябва да се прави наклон, при всички случаи след него идва релефът. Но все пак има голяма разлика какво трасе е замислено да се прави, ако е реално. Например София-Мездра е с много труден релеф и там няма как да се сложи всичко останало и чак тогава да се вдигат планини и подобни около линиите. Но ако става въпрос за трасе с равнинен релеф, ни би трябвало да не стане или пък да стане много зле. Ако пък вече е започнато, може да се направи също толкова добре, но трябват доста усилия, време и нерви. ;) :наздраве
Trainz Bulgaria Team
Аватар
nikito
 
Мнения: 535
Регистриран на: 25 Апр 2014, 15:13
Местоположение: София

Следваща

Назад към Всичко

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта